Followers

Saturday, April 16, 2011

★BERITA☆ KEPALA BAYI DIGIGIT KERA

MELAKA – Seorang pengasuh, Rokiah Abd. Rahman, 59, tidak menyangka dia terpaksa mengerah kudrat berlawan dengan seekor kera yang menceroboh masuk rumahnya bagi menyelamatkan seorang kanak-kanak yang diasuhnya dalam kejadian di Kampung Kilang Berapi, Merlimau di sini kelmarin.
Sebelum kejadian mencemaskan pada pukul 10 pagi itu, ibu tunggal itu berkata, dia dan dua kanak-kanak yang dijaganya berada di dalam rumah dengan semua pintu dan tingkap tertutup.
“Saya dan bayi Siti Hajar Abd. Razak yang berumur setahun sedang tidur di ruang tamu manakala seorang lagi budak lelaki berumur dua tahun bermain di dalam sebuah bilik,” ceritanya.
Ketika dia terlelap, lengan kanannya yang memeluk Siti Hajar tiba-tiba terasa sakit dan apabila membuka mata dia terkejut melihat seekor kera yang bermuka bengis enggan melepaskan lengannya.
Rokiah memberitahu, takut dengan tindakan kera itu dia menarik sekuat hati lengannya menyebabkan kera itu yang semakin ganas menggigit pula kepala Siti Hajar yang masih berbaring.
“Melihat keadaan Siti Hajar dalam bahaya, saya memukul kepala kera itu beberapa kali namun kera itu enggan melepaskan gigitannya.
“Saya kemudian mencekak tengkuk kera itu sekuat hati menyebabkan haiwan itu melepaskan gigitan pada kepala Siti Hajar,” katanya ketika ditemui di Hospital Melaka di sini semalam.
Rokiah memberitahu, seorang jiran yang terdengar jeritan Siti Hajar bergegas datang membantunya dan mereka sama-sama memukul kera itu menyebabkan haiwan berkenaan melarikan diri.
SUMBER: KOSMO
~nasib baik bayi umur setahun tue selamat daripada kera tapi muka dia abih luka kesan gigitan kera...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...