Followers

Sunday, April 17, 2011

PENAT JADI GURU

SALAM semua.... 
hari nie aku penat jadi sorang guru yg x bertauliah nie...
ahaha.... penat mengajar adik aku pendidikan Islam...aduh...satu2 kena terang...
adik aku darjah 4 tapi x berapa nak reti baca jawi...jadi kena la mengajar alif ba ta balik
dan cara2 nak tulis jawi... hoho... aku pon dah lama tinggal so ingat x ingat ja..ahah...
tapi xpa la..aku mampu g nak mengajar dan sronok ajar jawi nie... 
then ajar pula mengikut dalam buku teks tue..
dari topik satu sampai topik brapa tah...banyak la juga... dah mcam ustazah dah aku...ahahah...
yang memenatkan aku bukan nak mengajar tapi nak terang...aku kenaa explain satu persatu...
lpas tue adik aku tanya macam nie ka macam nie la...aduh...siap kena bagi contoh mcam2...
then penat sebab kena tinggikan suara...kalau cakap lembut2 dia main2 ja...eh..tp aku x marah na, aku melawak sambil mengajar dan bagi contoh yang ada supaya dia faham...
ermm...memang penat mengajar budak2 sekolah rendah nie... otak depa x sama gan kita...
kadang2 kita cakap lain dia cakap lain..sampai aku pon pening kadang2 tue...ahaha...

konkusinya...aku x maw jadi ckgu sekolah rendah..dan x minat nak jadi ckgu..ahahah...
psst...aku memang dah x layak dah jadi ckgu..hari tue apply ckgu pon  xdapat... so mmg x kan jadi..ahah..


memang aku bangga dan hormat la kepada ckgu2 di luar sana sebab sanggup menahan kerenah anak2 murid yang ramai dan bermacam macam ragam...fuuh... THANKS CIKGU2...!!


★☆JASAMU DIKENANG!!!★☆

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...