Followers

Saturday, July 30, 2011

★Lagi2 Tension xda bnda lain ka??!!☆

~tension tension tension...~
selalu kot dengar perkataan nie....
dan perkataan nie la selalu jugak kluar dari mulut aku...haha...
aku selalu jerit   arghhh....tension....++ meluaatt++ x sukaaa nyaa....
hmm.... kenapa kenapa kenapa??? jadi macam niee....


macam2 dugaan dan cabaran mental dan fizikal aku terima kat matrikulasi niee....
dah 3 bulan dan nak masuk 4 bulan dah aku berada kat matrik nie... tapi hati aku still entah ke mana...
aku selalu menangis...opss... terkantoi sudaa...
ermm, tapi itu lah realiti nyaa.... aku anak manja???!! ohh...noo...
aku seorang kakak dan ada 2 org adik... x mungkin sangat aku anak manja....
manja sikit2 tue biasa lah kan... alaa, manja dengan family ja pon.. bukannya dengan "ORaNg LaIn".....
tapi itu lah hakikatnya... aku selalu sedih... (ok ayat pasrah)
bukan nak kata x da kawan... ada kawan..semuanya baik2 but yet  i feel alone.... 
selalu tringat kawan aku sorang nie.... yg bernama Farhanah@Farah@Puding.... hehe...

(gambaq lama time form 5)
reaallly2 miss you my friend.... but dunno if you miss me or not...:(
apa2 saja aku wat mesti aku ingat ang Farah.... dulu kami selalu buat kerja sama2... 
~study sama2, gelak sama2,jalan sama2, Kalut sama2...
dan macam2 lah yg SAMA2...haha....dah macam kembar pon ada gak....~ 
ok selain dari Farah, aku ingat sama Najla, Wany, Danial si kalut dan rakan2 kelas 5KA1...
danial?? kawan laki yang aku baik sampai sekarang... walaupon kami selalu gaduh tapi still contact each other....(kawan ja nah, dia dah ada GF ok) ahah...

ok.... tapi kenapa aku selalu rasa "keseorangan" ahh??? ugh...
aku pon x tau kenapa....
rasa macam terkurung jaa... patut la dulu budak2 asrama kata "asrama tue macam penjara"
dan sekarang nie aku dah rasa macam mana "penjara" yang diorang cakapkan tue.... yeaahh...
really thumbs up lah for the penjara.....


ritue aku gtau salah sorang kawan clasmate lama aku yg aku selalu sorang2 ja kat matrik nie...
wat apa pon sorang2.... dan dia terkejut.... yeahh, its real you know... 
anyway aku x kisah sangat...
lagi pon im always work alone maybe sebab aku stail x suka nak kacau orang kot...
jadi aku suka buat keputusan sendiri...
but it ends up like...hmm., really disapointed lah... no one i can share my feeling...cant express my happiness, sadness and joyfull.... thats why i`m always on9 and shout at FB wall...ahaha...
that will express my feeling well....:P ( sory la noh klau wall hangpa pnuh muka aku ja)

ermm... ada kawan pon dia dah mengelak diri dari aku.... ok fine... (really regret)
"padan muka Ira.... memang tue yang Ira nak kan..tapi hakikatnya DAk, i dont want that to be ..."  
sooo.... nak menyesal napa??!!
ok.. serius menyesal  cos aku dah buat mcam x menghargai kawan ja.... sorry3....
serius rasa bersalah....:] (kalau masa leh diputarkan mmg nak putar jam tue balik)
" tue la len kali cakap pandang2 sama, nie dak main lepas jaa..." kan  kwan dah terasa...
hmm... actually aku x tuju kat dia pon knapa yg trasa sangat...
pastu seminggu x cakap dan mengelak dari aku lak tue...
aduhhh...aku stail x leh kalau x cakap dengan orang lebih dari 3 hari.... kan Rasullullah pon kata berdosa kalau kita x tegur kawan selama 3 hari berturut turut... sebab tue la aku rasa bersalah sangat...
did i do wrong??? if do i really want to apology... 
jangan la mengelak dari aku, memang terasa panahan marah tue kuat gilaa....
last2 aku lak yg tension bila x cakap....aduh3.... ya la, felt really weird and awkward la pulak....huhuk...
dan sekrang nie aku hanya berserah ja... mungkin tiap apa yang terjadi ada "hikmah disebaliknya" dan
"ada satu bintang di langit yang gelap gelita"  ok, bintang2 nie memang xda kena mengena... haha...

bak ustazah kata." kamu JANGAN dok mengeluh sangat dengan apa yang terjadi...JANGAN nak menyesal tentang blablablaa......." dan lepas dengar ustazah kata macam tue now im realize that i had commit a sin to ALLAH... aku akan cuba minimize kan rungutan aku nie.... dan kurang mengeluh setiap apa yg jadi....
apa2 pon just redho... setiap apa terjadi memang ada hikmah, hanya ALLAH ja yang tahu tentang perkara yang berlaku pada hambaNya...

ok...memang panjng lebar pon aku tulis.... 
sekali update blog memang x tengok jam dah...
plan apa2 pon x jadi dok mengadap blogging nie..ahaha.... nie pon ada kat atas tangga...
(mcam x da bilik ja) :P
k la... bila2 aku rasa tension lagi aku akan update blog nak lepas apa yang ada dalam otak kepala nie ha...

off....ASSALAMUALAIKUM...~!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...