Followers

Monday, July 11, 2011

★ KONVENSYEN ASTRONOMI BERAKHIR SUDA☆

Assalamualaikum.... aku x sempat nak update pasal Konvensyen Astronomi di Penang yang dah berakhir pada hari sabtu 9 Julai hari tue...
memang best la konvensyen nie.... kami dok sana selama 4 hari 3 malam kot...
muka2  budak KMK ja yang ada..ahaha...
tapi pameran dia x bnyak dan x da souvenir apa2 pon...aku x leh nak beli apa2 bawa balik..huu....
aktiviti yang best kat sana time explore ASTRONOMI...
memang penat kot...
kena lari sekitar USM tue...bayangkan USM tue dah la besar... 
aku sampai semput....tapi akhirnya group aku dapat no 1 gak....

 group aku...tapi  da yang tersesat kat ctue gak..err....geram tol..

 pastu2 acara paling best bila aku dapat tengok 
bintang, matahari, bulan dan PLANET ZUHAL...
caya dak??? tolong ar caya..ahaha...
serius aku dapat tengok semua tue.... best sangat3....
 memang IMPIAN aku nak tengok semua nie...
ALHAMDULILLAH akhirnya aku dpat tengok ciptaan Ilahi yang cantik nie...
 abag Ferdaus tgh adjust teleskop
aku time tengok Planet Zuhal(jupiter)
comey kot...nampak ring planet tue skali...LIKE3...

 Abi looking for the MOON
 Muhsien tengok bulan.. akeef direct buat muka terkejut..aha..:P 
nie time tengok matahari...nampak sunspot..

acara kemuncak bila DATUK DR SYEIKH MUZAFFAR datang di konvensyen tue...
pergh....first time tgk dia... aku syok la jugak dapat jumpa dengan angkasawan pertama Malaysia...
bukan senang nak jumpa...memang idola aku dalam bidang astronomi nie...
semua pakat "histeria" bila dia mai...ahahaa...
tapi3.... semua kata dia hensem dan smart...bagi aku besa jaa...
ahaha...(xda prasaan) aku minat bkn sebab hensem ka apa tapi sebab dia astronaut negara ja...
hehe...

aku di belakang Dr...ahah... menyelit ja..:P


dan ada macam2 aktiviti lagi lah...masuk dalam astrolab memang best...dapat tengok dgn dekat angkasa lepas..
rasa mcam mimpi jaa.... ahaha....

semua nie memang first time dalam sejarah aku.... aku x leh lupakan lah...dan satu g aku dah boleh baca kedudukan bintang,
( tapi dengan bntuan star chart la)
ahaha... best laa...:)

thanz kpd ckgu Hafizah dan Ckgu Farhana cos bawa kami ke konvensyen nie...
x lupa gak pada geng2 laki yang dok kata kat aku, panggil aku "com...."
huh....macam2 la ampa... aku dah ada bnyak gelaran dah kot..
x larat dengaq..p mana saja mcam2 org gelar aku...(fames gak)
tapi x pa la..aku x marah sangat, ikut suka ja..
kalau aku marah ampa yg dosa, baik aku senyum ja an??!!
huhu....

 k la...sekian saja untuk hari nie...=p


★ LOVE ASTRONOMY☆
STARLIGHT

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...