Followers

Wednesday, March 30, 2011

TeRJaH BlOg oRg..(Couple is to Cinta)

Assalamulaikum dan Selamat Pagi semuaa.... 
mood mcm happy ja tp x pon...mka xda prasaan tulis entry..aha...
nk taw sbb apa?? sbb aku baru bngun tido....
tgk jam skrang kul 11.20pg...
eh...wait a minute!! aku bngun awal lg la...
ada dlm kul 9.30pg cmtue..hehe...
but now i just wanna do my entry..
ok...bngun pnya awal 2 jam td aku ada la msuk blog kwan aku nie..
alaa..sebaya umoq gan aku ja...
taw dak umo aku brapa??
adeh...now im 8teens der...
tua?? huh..no,no,no...im cannot accept it..
sbb i still look like a school student and act mcm budak2...haha..
dan org x kan caya yg aku umo 18 dan baru habis SPM..aha..
but who cares??!!!

k, back to the topic keyh...
"terjah blog org", td aku ada terjah blog2 budak sebaya aku nie...
aishh...bpa kali nk gtaw xtaw..huhu...
okey, bila aku msuk blog diorang ja msti cita pasai tuuttt...
apa tue??? haa...pa g klaw bkn pasal CiNtA,Bf/Gf,..
auww...so sweet laa!!!
blog sapa??? ada la dlm 5 or 6 org blog yg sempat aku terjah td..
ermm...blog aku ja xdak tajuk or entri CiNtAnCiNtUn nie..yeah,..
kenapa??
laa...dh xdak BF wat pa nk crita an...haha...
klaw ada pon..ermm..i think i wont la...(x brani jnji)
haha...
budak2 zaman lani majoriti la kan semuanya dh ada caple...
aku dan ada yg sewaktu dgnnya yg geng minoriti nie xda caple..
napa x dak?? ermm, sbb aku malas kot nk pkiaq pasal boy nie..
sat2...jd len mcm ja bila aku ckap perkataan yg kcik di ats uh...
haha... seumur hidup aku slama 18 thn nie aku x pnah caple g kot..
caya dak?? haha...aku pon x bpa nk caya gat...lantak lah..hehe..

mai aku nk bg sbb aku x suka caple:
~buang duit topup (nie kenyataan)
~aku x payah nk pkiaq pasal org laen dh
~aku  xyah tension2..(pernah berlaku dan skrang nie aku happy ja with single 100%)
~x payah "zina hati" (haa, klaw duk rindu or tingat org tue zina uh)
~dan yg penting aku dpat lari dri maksiat..(err, soory nie bg  aku la)
~last one, dlm Islam kata "couple itu haram" (klik link tue dan bca dgn jelas)


perintah Allah S.W.T. dalam surah Al-Isra' ayat 32 iaitu 
"Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan)."

couple = menghampiri zina
menghampiri zina = haram 
maka, couple = haram (very simple equationsmiley-wink )




p/s: nie aku just nk kongsi dgn kawan2 di luar sana... aku pon x leyh lari dri buat jahat dan of coz x leh lari dari dosa..
tp yg mana baik kita ambil, yg mana buruk kita ltak tepi abih kuat kita buang trus la...sng cita..=)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...