Followers

Monday, March 14, 2011

Selamat Tinggal Kem Rimba Taqwa!!!

tanggal 13 MAC 2011 hari Ahad,... berakhir sudah perkhidmatan aku di kem RIMBA TAQWA,Sik....
aku tersangat- sangat la sedih...mcm experience aku dpat kat sana... aku nk ucapkn berbnyak TRIMA KASIH la kat ckgu2 dan para jurulatih kat sna krana bnyak bg tunjuk ajar dan bnyak mmbntu kmi para pelatih nie...
aku mmg x kan lupa ckgu2 kat sna...especially Ckgu Man, Ckgu Zul, Ckgu Afizah, Ckgu Jue, Ckgu Bell, Ckgu Sal,..x lupa gak KJ Ashri dan KJ Fuad,....



 


MISS ALL OF YOU T`CHER!!!

aku x lupa gak kat rakan2 seperjuangan aku dlm kompeni BRAVO ..... bnyak gat kenangan dgn depa suma.... yg aku x kn lupa bila kita suma bertungkus lumus mnyokong kompeni kita tuk bg smangat utk mng time sukan aiq dan sukan permainan.... aku mmg syok time tue... x kira bngsa,. kita suma sokong dan mengharap utk juara.... mmg penat dok sorak aih.... 
smpai abis sora dok terjerit jerit.... aku x msuk apa2 pon...aku cma pasukan "pom2 gurl" yg setia ja..hehehe..... AKU X KAN LUPA AMPA SEMUA.... SEMUA NYA BAEK2.... 


aku 4 dri kiri...pjam mata plak..

kami naib johan pertandingan kawad kaki!!



walaupon kita berjauhan aku arap kita semua x kan lupa satu sma lain... 

BIAR JAUH DI MATA, DEKAT DI HATI...


~tak lupa gak pada kwan aku or best fren aku la kat sna... MIZA DGN SYUHADA...
i miss u two... aku nk minx maaf sngat2 kat mpa dua... aku slalu wat masalah dgn mpa dua especially Miza...  aku taw ang slalu singgung dgn aku... tue aku nk minx maaf nie...apa yg aku ckap tue hnya gurauan smata mata...
jngn plak smpan dlm hati nah... aku anggap ang mcm adik bradik aku ja..tue aku mlawak lbih kurang uh,. bkn apa..aku nk lepaskn rindu aku dgn adik bradik aku..huhukk...
pa2 pon aku mlawak ja suma...aku harap kita kekal sbagai kawan...

dgn syuhada plak aku slalu mlawak kasaq dgn ang...aku harap ang x ambik hati noh....
serius aku SEDEYH sngat2 mlm last time kita dlm surau tue... teriak aku bila tringat mpa dua...:(
aku harap kita leyh jumpa g nnti..INSYAALLAH!!

haa...aku x kan lupa gak budak2 bilik B16... 
miza, syuhada, fathiyah, yoshinee dan peyche... hanya 6 org kami ja...

aku slalu merapu, melawak, wat gila2 dgn u all semua...
mmg best la dok dgn u all....especially dgn YOSHINEE... dia ska kata aku mcm2,. tp aku x marah pon... kmi pon slalu gaduh mulut..hahaha... sja mlawak2 ja dlm bilik uh...
klaw xdak dia dgn aku mmg diam bilik uh... 

dgn Fathiyah, aku mmg best kwan gan ang..ang mmg caring person lah...
dgn peyche, aku ska tgk dia...muka u comel lah... mcm baby doll... syok dngar dia cakap loghat cina...mmg lawak, maklum la dia x fasih melayu sngat... yoshinee slalu gelak bila dia cakap...aku pon gelak sekali... SORRY PeyChe...
Actually., aku x kan marah klaw org kata kat aku, or klaw org gelak kat aku... 
sbb aku suka tgk org gelak dan happy dgn telatah aku....
klaw boleh aku nk tgk hampa suma happy slalu...

TAPI jngn la kata yg teruk dan gelak lebih2 mmg aku x suka

miza, aku dan syuhada

fathiyah, yoshinee, aku dan peyche



SURAU AT-TAQWA
tp yg paling2 aku x kan lupa bila time maghrib kita di surau.... mmg aku ska dok kat surau time uh, dngaq zikir dan alunan lagu2.... pasnie xtaw la bila pula leyh dok beramai ramai cmtue..smayang jemaah dgn semua penghuni Rimba Taqwa... klaw dok umah mmg jarang la p surau, sumanya kat umah ja...huu...
sedeyh aku!! mmg x kn lupa la kenangan di surau AT-TAQWA uh.... para ustaz dan ustazah kat surau tue yg slalu bg tazkirah uh...mmg best2 dan masuk otak la..ahah... aku x kan lupa kpd ustaz dan ustazah yg bnyak bg nasihat, ceramah, dan cerita tntng pelbagai kisah....dan trigin nk kongsi dgn family dan kwan2 aku..
INSYAALLAH!!

MENEMBAK DAN WIRAJAYA

aktiviti kemuncak di PLKN ialah menembak gan wirajaya lah....
first time kot pegang senapang co m16....
mmg x caya aku...haha...
mula2 tue mmg ketaq teramat sangat...hanya ALLAH ja yg tahu prasaan aku time uh...
maw x nya...kmi tembak guna pluru betul...bkn pluru kapur...
klaw silap sasar nayaa....
bunyi tembakan dia mmg kuat gila2...kuat dari bunyi mercun org dok men time prayaan uh...
time pegang nk p tembak uh aku dok tahan ja diri aku dari melatah or terkejut dgn bunyi tembakan..
dh la aku org last yg boleh tembak dlm group aku uh...
picu aku tue x fungsi mula2 tue...
pastu baru bolah...aku pon tembak la... 
first try 10 pluru... then yg betul2 dpa mbik markah kmi tembak guna 20 pluru...
mmg syok gila tembak... aku tembak sasar merata...haha...
lubang nk tgk tue kecik gila..dh la rabun, aku bkn nmpak sngt...
aku men tkan ja picu tembak tue..haha...
dh la snapang tue berat... dh aku x larat pegang snapang tue, 
last2 aku suruh pengasuh aku tue tolong pegang bahagian dpan tue...haha...
tembak punya tembak tgk2 habis dh pluru....
waaa...tensionnn nyaa.... aku nk tembak laaggii.....

MMG BEST SNGAT2... PENGALAMAN YG X DPAT LUPA..
DAN BUKAN SUMA ORG BOLEH DPAT MENEMBAK...

mmg org kata...alaa., stakat m16 ja pon.... tp mpa pernah ka p menembak betui2??
guna pluru betui?? dok dgn askar2 lagi...dak an.... haha....
pengalaman nie hanya budak2 PLKN ja dpat...huhuk...:P

WIRAJAYA tue apa??? ritue aku pernah abaq kan pasai nie...
haa...nie nk cita, nie aktiviti masuk hutan... nk taw x juh mana hutan tue??
haa...hnya beberapa meter ja dri kawasan kem...hahaha....
mula2 tue kami suma nek bas, dpa antaq p satu kg juh dri kem...
then kami kna jalan kaki ikut peta dan bearing yg diberi.. 
aku ingat an kna p masuk hutan cerok mana...last2 kali jalan p kat kem gak...
hampeh tol....
dh la jalan sejauh 5 km.... dgn galas beg supa askar yg berat tue...
mmg berat sungguh... baru la aku dpat rasakan mcm mna askar p berperang dlm hutan...
mmg susah pon...
kami la group pertama smpai...yeahh!!
smpai2 kna pasang khemah, nk wat khemah pnya la susah...
kna cari kayu lagi... pastu mai malam hujan plak...
adoii., basah abih suma khemah...tdoq dgn aiq hujan ja lalu kot tepi uh...
pa2 pon mmg pengalaman la kata kn...
malam tue aku sertai misi mencari chip...
penat gak cari chip tue..pelbagai dugaan dan rintangan...
sampai kul 1 kmi slesai kn misi tue,... mcm2 kna hukuman dgn kj anuar dan ckgu intan,
pastu kna lgi dgn col hafiz...
last skali kmi berjaya gak dpat chip tue dan simpan elok2 smpai ke pg....


PERGHH... klaw nk cita tue mmg bnyak sngat2 kenangan aku kat sana.... 3 jam aku rsa aku mngadap lptop nk cita nieh...haha...
cukup lah kot stakat nie... gonna miss u all!!!

aku harap kita akn jmpa lgi laen hari...dan nnti 3 JULAI nnti ada mjlis alumni kat BUKIT JALIL..
aku harap majlis tue akn berlangsung betul2 dan aku tingin nk join... 
INSYAALLAH kita leyh jumpa kat sna nnti....klaw xda apa2 hal...InsyaAllah...

1 comment:

Unknown said...

arhh, kena pegy sini pulak...mcam mna lah tuu nanti...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...