Followers

Friday, December 9, 2011

☆Please give me SEMANGAT☆


salam, bila lama x buka blog dan bila buka blog mula la budak2 matrik dok update pasal diorang nya result....erkk... aku??? kalau result OK  comfirm2 jugak aku update blog aku...memandangkan result K.O so aku malas nak on9 dan update entry pasal...."RESULT" ...HUUU....:| senang crita, kalau hampa pandai time SPM pon x bermakna time kat UNI dan kat mana2 ja boleh bawa result SPM tue..maksud aku, kalau SPM dpat result A+ semua, x smestinya nanti hampa akn dapat result elok jugak kann..... BETUL DAK??? sapa stuju, SILA LIKE....HAHA.... DANNN..... sapa yang dapat result TERUK TIME SPM, x semestinya hampa akan dapat TERUK gak time exam2 lain.... TAK SEMESTINYA....SEGALANYA MUNGKIN TERJADI dan TAKDIR yang akan menentukan kalau kita semua BERUSAHA!!! yeaahh...BERUSAHA!!!  kalau dapat result teruk?? adakah dia tak berusaha??? hmmm.... tue x tau laa...mungkin takdir kita x ada time tue dan mungkin ada hikmah disebaliknya kot.... SO JANGAN KECEWA dan MENYESAL....(ayat utk aku juga)... dan sebagai contoh yang terbaek la kan... kawan aku sorang nie... actually dua orang yang aku kagum, tapi aku cita pasal sorang jela, cos situasi mreka dua nie sama ja.... k, kawan aku yang sorang nie, time SPM dpat result tak la excellent macam orang lain... orang lain dapat A+,A or B.... tapi kawan aku nie dapat C or D macam tue la dalam subjek sains dia.... tak sure mana satu...dia memang sorang yang rajin study time sekolah dulu, dan dia selalu merendah diri.. tapi mungkin time SPM tue bukan nasib dia lagi untuk dapat keputusan yang cemerlang., tapi dia tak putus asa... dia sambung study di matrik, dan yang mengejutkan aku bila result final dia PSPM 1 dia boleh dapat 3.5 keatas... yeahh.... memang HEBAT GILA2.... subjek sains dia dapat A ... cuma slack satu subjek ja, tue pon jatuh jadi B... waaa.... aku memang respect ang la... seriusly aku agak jeles kat ang, dan aku menjadikan ang contoh bagi aku untuk berjaya pada sem 2 nie....huhuk... selain dari dia, ada jugak budak2 lain yang berjaya dan melonjak hebat result depa masa kat matrik dan U... aku nie ja result jatuh.... JATUH KA??? aku rasa result aku maintain dari sekolah menengah sampai sekarang, x da perubahan.... adoooii.... "bila ang nak sedaq Ira oii??"  orang lain dah leh buktikan yang depa boleh, tapi aku still remain the same... bila nak accelerates pon x taw la... tak kena ada EXTERNAL  FORCE baru ang nak membangun kot???" hmm...  sapa2, tolong la sedarkan aku dan tolong la bagi aku semangat untuk belajar balik... dan Adderly serta ex kawan di teknik hampa semua dah bagi aku semangat untuk aku bangun balik.,(Selain dari parents aku), bila taw  result ampa semua terbaek., aku nak2 jugak macam ampa.... >,<

Adderly Suhaimi, kawan baik dalam kelas, kalau ada masalah aku cita kat ang kan,
x pun ang mai crita kat aku...pastu gelak2 kalau blajaq sebab ang suka ngata kat orang..
hahaha... rinduw time dlam kelas dulu, tringat lak zaman sekolah,..sob3...:\
BANGGA DENGAN  ANG, kekalkan pencapaian terbaek weh...:D

nie depa2 nie semua dekan2...tolak aku sorang ja dak...
 baik dengan smua nie tapi mulut sorang2 suka kata kat orang...hahah...
termasuklah aku, tue lani mulut aku lancar ja kata kat orang, belajaq dari depa2 nie lah...
kah3....:P  bila nak jumpa hampa lagi ah??? 

bila teringat hampa, aku teringat result aku, dan aku akan berusaha kali nie utk sem 2...
doa2 la kat aku bagi dapat result elok nah... 
satt.... entry kat atas tadi aku kata x maw cita pasal result....tetiba melalut jugak aku cita,...adoii...
MORAL OF THE STORY, SPM TAK MENJAMIN apa2 KAT U OR MATRIK NANTI,
SPM just tiket utk hampa masuk U ja nanti, pastu lepas masuk U semua tue x dak makna lagi..
semua orang KOSONG JA.... dan kena study semula lain untuk dapat result yang elok nanti...
PERCAYA LAH....dan aku agak menyesal...huhuk... apa2 pon redha ja, mungkin ada hikmah di sebaliknya.... 
dan pada yang dpat semua  A or result gempak2, hampa jangan la BANGGA, tolong kekalkan result anda tue di SEM 2 OKEY...!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...