Followers

Friday, December 23, 2011

★Belajar Asas Fotografi★KMK

beberapa hari lepas ahli kelab penyiaran di KMK mengadakan kursus fotografi..dan semua photographer2 turun untuk belajar teknik2 nak ambil gambar dengan betul..macam2 teknik yang aku belajar...:) memang syok... 2 hari kami semua penat menghabiskan masa dengan camera ja.. tapi hasilnya memang bebaloi..!!! tak sia2 la...aku dari x taw apa2, dan lani dah taw la judak 1% tentang cara penggunaan camera dan cara nak menangkap gambar dengan elok..

Antara teknik effect fotografi ialah:
1) rule of third
2)balancing elements
3)depth
4)cropping
5)synmetry and pattern
6)viewpoint
nak tau apa maksud semua di atas...sila klik web ini >> 10 Top Photography Composition Rules

lowlight shooting...:)

crew2 arkib kmk...ada 20 org lbih sbenarnya..

sunrise with sun flare ..:D

apa pendapat anda tentang gambar nie??
jadi tak balancing elements? huhu...>,<

>DEPTH<
"angry bird" sdng tunggu masa nak dilepaskan..haha

life image..:)

KLIK READ MORE untuk seterusnya...:)


hasil kerja aku di arkib KMK...shooting gambar model ..
nama dia asraf...pelajar KMK juda... yg tue ja aku taw pasal dia..haha..
maaf kalau gambar aku blurr, sbb aku guna manual focus lens..=,="
auto rosak maa...adoii...>,<




aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada miss Azahana, abg2 yang mai mengajar kami..
izzudin dan jimmy...:D thanks a lot..i really appreciate it...!!!
> gambar aku x seberapa pon, tapi aku puas< hehe...

p/s: dah lewat malam, jam menunjukkan pukul 3.29 pagi.. i need to sleep,
assalamualaikum, bubbye...:P

all photo by Athira Syahira Zuhairee
★StArLiGht

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...