Followers

Sunday, June 5, 2011

★BERITA☆ ZON LARANGAN MEROKOK DI MELAKA

pix_gal0


MELAKA: Berita buruk kepada perokok dan berita baik kepada mereka yang tidak merokok di Melaka. Ini kerana mulai 15 Jun ini, orang ramai dilarang menghisap rokok di lima kawasan awam di negeri itu termasuk tempat tumpuan pelancong seperti sekitar kota peninggalan penjajahan Portugis, A’Farmosa dan pesisiran Sungai Melaka. 

Ini berikutan penguatkuasaan pewartaan Zon Larangan Merokok di Bandar Warisan Dunia, yang terletak di Bandar Melaka, Melaka Raya, Pusat Perdagangan Antarabangsa Melaka (MITC) di Ayer Keroh dan pusat bandar Alor Gajah serta pusat bandar Jasin. Lima zon berkenaan membabitkan kawasan seluas 338 hektar, iaitu zon larangan merokok yang pertama di Malaysia.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, ketika mengumumkannya semalam, berkata penguatkuasaan larangan merokok di lima kawasan itu tidak termasuk di premis persendirian dan mereka yang didapati merokok boleh dikenakan kompaun minimum RM300.

berita selanjutnya di beritaharian online


P/S: sepatutnya kerajaan kena buat zon larangan merokok kat seluruh Malaysia nie...baru la bebas sikit daripada pencemaran asap yg membawa padah nie.... penat jugak aku terpaksa sedut asap rokok nie hari2... btul x??  
kpd yang hisap rokok tue tgk2 la org di sekeliling anda tue dlu...jngan main sebur ja asap tue...huhu...=P


★StArLiGht☆

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...