Followers

Sunday, August 28, 2011

☆ CINTA?? Bahagia atau Derita..



"Kadang2 ALLAH hilangkan sekejap matahari.
Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat.
Puas kita mencari mana matahari.
Rupa-rupanya ALLAH hadiahkan kita pelangi yg indah."




MANUSIA HANYA MERANCANG, TUHANLAH YANG MENENTUKAN. TETAPI JIKA KITA MERANCANG DAN 'BEKERJA KERAS' DISERTAI KEYAKINAN 100% TERHADAP KUASA TUHAN, KITA PASTI AKAN BERJAYA. 

Kita akan merasa BAHAGIA 
bila kita telah membahagiakan seseorang 
yang lain di sekeliling kita..... 
tapi kita akan merasa DERITA 
bila mana kita sentiasa mengharapkan 
seseorang untuk datang membahagiakan kita..

adakalanya kita perlu menangis agar kita tahu..hidup ini bukan
sekadar untuk ketawa...
adakalanya kita perlu menangis agar kita dapat menghargai
mahalnya setitis airmata..

KASIH SAYANG adalah rahmat tuhan...
Bila ada rasa SAYANG bermaksud hidup kita sentiasa dirahmati.
Kadang-kadang kite perlu berkorban untuk KASIH SAYANG itu...
bukan untuk dihargai,
tapi kerana kita percaya dan tahu ERTI sebenar KASIH SAYANG...



OK, aku nak highlight kan yg nie...


"Kita akan merasa BAHAGIA 
bila kita telah membahagiakan seseorang 
yang lain di sekeliling kita..... 
tapi kita akan merasa DERITA 
bila mana kita sentiasa mengharapkan 
seseorang untuk datang membahagiakan kita.."

bila aku baca ayat2 di atas nie aku terasa... dan aku rasa mcam betul jep..huhu...:\
aku selalu buat orang ketawa dan menggembirakan orang lain...
tapi aku sendiri yang tak gembira or happy sangat...
kadang2 aku buat orang gelak tapi aku sendiri yang sedih...
kadang2 aku gelak hakikatnya aku x happy pon..
saja ja gelak just x mau nak layan perasaan sedih or boring yg membelenggu...:)
bila aku gelak pulak orang kata aku kena rasuk, saiko or wutever...~ngeng....
errkk...nie mmg dah melampau....!!!



"tapi kita akan merasa DERITA 
bila mana kita sentiasa mengharapkan 
seseorang untuk datang membahagiakan kita"


~end of story~


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...