Followers

Sunday, February 6, 2011

Kehidupan Aku Di Rimba Taqwa!!

Salam....
aku sbenarnya xtaw nk tulis apa nieh...xda idea nk wat, tp tgk org len pkat update pasal PLKN aku pon tertarik nk wat jga...haha...

aku Athira Syahira Zuhairee wirawati negara bernombor badan 040 bersedia utk berkhidmat!!

Dh sebulan dh aku kat PLKN, keadaan di sana??
ermm., tempat dia dikelilingi oleh hutan..nama pon KEM RIMBA TAQWA, for sure la hutan..aha...
kat sana bnyak ngat LEMAN... sapa leman???
nk taw...nie la leman...
Go to fullsize image
leman si monyet!!!
haha...
kat kem uh, asyik jumpa monyet ja...msti jerit nama Leman....Leman nie pandai kot, pandai bkak tong sampah tue...pastu x reti2 nk ttup balek..isshh...LEMAN2...
abis sampah2 kat kawasan dorm kami... pastu leman nie suka bergaduh kat atas bumbung dorm, 
mcam nk pcah bumbung tue ja...aishh...HINGAQ sungguh....

COMPANY!!!
msti tertnya tanya kan, apa la company nie...bkn kja g pon aku nie...haha...
haa., kat PLKN dpa buat group2, dan group2 nie la dipnggil COMPANY...

ada empat kompeni semu nya...

1.ALPHA (HELANG RIMBA)
2.BRAVO (HARIMAU MALAYA)
3. CHARLIE (RAJA RIMBA)
4. DELTA (GARUDA PERKASA)

aku???sure la kompeni BRAVO!!! HARIMAU MALAYAA....BAEK PUNYA!!
haha...
pastu kat sana suma aktiviti buat ikut kompeni, kompeni yg mng dpat la markah, markah nie akn dikumpul dan dpat hadiah kot last nnti..ahah..xtaw la...

klaw ada pertandingan apa2 sure pakat hingaq dewan dok bergaduh jerit nama kompeni...ish3...
sakit kepala dngaq...aku kdng2 ikut serta gak..hhehe...
bkn apa...ada ka patut dok kata kat kompeni aku KUCING??!!! pastu ckit2 dok MIAAW2....
issshhh....HELLO., kami HARIMAU OKEYHH!!!

jngn la dok mengata g kat kumpulan BRAVO nie... kmi sure menang nya nnti....tgk larh...

GO BRAVOOO!!!!
PULUN BRAVO PULUN,
PULUN SAMPAI HABIS
BIAQ DEPA KATA
HARIMAU MALAYA MMG BOLEH!!!

MAKANAN KAT SANA??!!
makanan kat sana ok2 ja..ada sedap, ada kekadng tue x ckup garam,
mklum la kna kurangkn garam dlm makanan..haha..
tp overall ok laa... stakat nie xda la kes sakit perut sbb makan kat sna..huhuk..
nak2 apa??
ayam,daging,telur,sayuq,ulam,sambal, sup,nasi lemak,cereals??
semua ada lah..

BURGER?? HOTDOG??NUGGET??NASI GORENG??
yg nie suma ada tp kna beli lah kat luar pagaq kem uh...BERBALOI!!

AKTIVITI KAT SANA??!!
ok, mcm aku kata dlu., kat kem nie kami suma dikejut kan dgn ALARM  yg hingaq tue pd kul
 5 PAGI diikuti pulak dgn sora ckgu wat anoucement  BANGUN! BANGUN!BANGUN!
hahaha.... tgh sedap2 tido tue mmg x leyh nk tido dh...
cepat2 bngun g mandi....
waa...aiq kat sana mmg "takat beku" ....seeejuukkk...
mmg pagi2 kat sana suma pakat ketaq jaa...
tp ada gak org tak mandi...JENG3!!
kantoi arr.....eh, aku mandi naa tiap2 PAGI...heheh...

pastu kul 5.30 kalut lari turun beratuq sebelum p solat...arghh, mmg tension.,
aku slalu lmbat...dngaq CO  jerit BAARISS SEDIAA!!
aku dri atas tue truih lari sekuat hati mcm lmba lari ja nk p berbaris...
maw x nya...klaw datang lmbat lepas ketua semua lapor, sure kna denda,
denda dia...pt10 (lompat bintang)
dgn pumping...
aku pernah kna skali.. mmg malu...pastu aku p awai truih...

KAWAD KAKI!!
kat sana nk p mana pon kna berkawad jln tiga2 cakap
kiri,kanan,kiri,..
argh, mmg tension gak, klaw x sama kna denda...mcm2 aih...
tp kalaw blajaq kawad aku suka la...hee...
first time taw aku blajaq kawad, dluw mmg BENCI gila2 dgn kawad.,
lani dak dh..lg syok ada la...SBB AKU DH RETI.. =)
MUKA X BURN AIH, TAPI ADA GAK YG BURN TRUK, 
tue la mpa p pkai mcm2 sbelum bratuq..maw x burn, 
tips dia, jngn pkai apa2 sunblock pon xyah pkai laa... tue lg nk burn..hehe....biaq muka besa ja, x elok pon biaq p la..
xdak sapa nk ushaa aihh...hehe...

KELAS CB (CHARACTER BUILDING)
ok...mula2 masuk kelas nie aku ingtkn boring...
tapi pas wat aktiviti mmg BESH gilaa...
aktiviti mcm budak tadika, tpi syok kot...
mmg aktiviti dia org yg dluw dok maluw2 lani dh x maluw dh...
bagus laa...
aktiviti paling x lupa, 
~wat cat walk, (mcm apa g jln)
~mimik muka (xleyh lupa coz stu kelas gelak kat aku, aku bngun tunjuk kat kelas,
mimik mka yg memalukan ja aku )
~pas2 barang
~JuGGle (men bola lmbung2 uh)
~menang-menang
dan mcm2 lagi lah...

yg paling x lupa, kelas MODUL BUDAYA KERJA!!
kami dibahagikan dlm beberapa syarikat, aku syarikat  FRONTLINER!!
kmi telah mng tender...YEAHH!! x caya aku...ahah
mmg x sia2 la aku dgn ahli2 laen bertungkus lumus wat origami burung..hehe..
kmi kena promosi kn barangan kami mnggunakan burung uh..

KELAS FIZIKAL!!
k, ptg2 ada kelas fizikal, kelas nie wat mcm2
~blajaq TTS(tempur tanpa senjata)
~kawad kaki
~men tali tinggi (flying fox, abselling dll)
~tali rendah
~aktiviti air (rakit, kayak)
~blajaq peta dan kompas (utk msuk hutan nnti)
~nnti ada WIRAJAYA

apa tue WIRAJAYA???  ermm., aku pon x pasti apa sebenarnya...tp ckgu kata msuk hutan wat suma aktiviti yg dh blajaq..ada merempuh halangan..9 jnis halangan..
mcm BESST ja an....
nk taw aktiviti sebenar tunggu lah nnti aku update len..huhu...

nk tgk gmbaq aku bersama rakan seperjuangan..srcoll down page nie =)

 dalam dewan, berpakaian kebangsaan
 aku gan mida.. dia suka kacaq aku..haha..
 chow and tiera..:)
naku, zaty, miza, nad, mida, dan syud






k lah, pnat gak aku wat entri nie, esok aku kna g balek Berkhidmat utk negara..
ckupla stakat nie..pas nie aku update lgi...ok,
anyyeong, assalamualaikum!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...