Followers

Wednesday, February 22, 2012

Photo:Nikon vs Canon

Salam semua.... aku nak tunjuk gambar2 perbezaan dari camera yang aku guna...
currently aku Canon 1000D ja....just a basic DSLR, tpai baru 2  nie dapat guna camera Nikon D5100...

perbezaan dia???? memang ketara la kan, basic camera nak lawan special edition punya camera which is D5100.. spa yg tak kenal camera nie?? mostly org akan yang beli nikon mesti akan beli D 5100 punya...
sebab dia special case sikit kan.... siap ada EFFECT dan SCENE2 tertentu pada mode2 dia... kita just set mode dan semua auto generate...gambar dia memang pergh.... LAWAAA kot... Berbanding dgn gambar yg aku ambik guna canon 1000D...=,=", memang syok aku meng "explore" Nikon.... haha... 





gambar tiga diatas sengaja aku pop up flash...:)
colour dia mmg sharp...


silhoute....testing..:)

this is my camera that i used now...b
anyak berjasa walaupoun gambar bnyak x sharp..ahah


Perbezaan antara nikon dgn canon...
Nikon: flash, f5.6, 1/60


Canon: no flash, MF, f 6.0, 1/60


anda suka jenama mana satu?? aku x kisah sangat, tp pengguna nikon memang untung sbb gambar dari nikon mmg lawa2 bg aku lah...especially D5100, siap ada effect macam2 ..hebat2..hehe...

tapi guna apa2 pon x pa, janji org tue pandai ambik gambar dan pandai intepret kan dia...betul tak...:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...