Followers

Wednesday, August 29, 2012

Story raya dan universiti..

Assalamualaikum semua... dah berkurun lama aku tak update blog disini...banyak story nak dikongsikan tapi masa tak mengizinkan.. kali nie aku curi masa untuk update blog nie...

macam aku kata banyak cerita nak kongsikan tapi x tau nak start dari mana... aku teringin nak cerita pasal raya aku tahun nie, tapi raya dah lepas lama dah kan, macam OLD STORY la pulak, but it still fresh in my mind...
kalau aku kata aku tak ingat arwah ayah aku memeang bohong sangat la kan... segala yg aku buat selalu aku akan ingat pesan dia, telatah dia, dan macam2 mengenai ayah aku... sungguh sedih sangat hati nie.. kalau dok sorang2 mula la nak bergenang air mata.. rasa macam baba ada lagi bersama dengan family nie., kadang2 aku happy gelak ketawa semua tapi dalam hati nie still tak happy, semua tue hanya fake sbb nak cover hati yang sedih nie...

Raya tahun nie mmg disambut dengan sederhana, memang terasa la kehilangan bila pagi raya bangun2 tak semacam dulu, rumah akan bising dengan persiapan raya, malam raya baba akan WAJIB masak rendang,beli lemang ketupat dan pasang lampu lip lap... nie bila aku buka lampu lip lap yang tahun lepas punya aku terkenangkan ayah aku, dia cukup seronok bab pasang lampu dan bila lampu menyala sebab aku dan adik aku turut seronok dan enjoy, kali nie bila buka lampu tue ja aku teringat telatah dan gelagat ayah aku...hmm...macam2 lagi laa... yang paling sebak bila pagi tue kami bersiap pakai baju raya dengan keadaan tenang dan sayu jaa, lepas tue pergi ke kubur ayah aku.. :( uwaaa, seriusly aku sukar nak percaya ayah aku dah tak ada, ayah aku dah ke alam lain... sebak gilaa kat kubur, aku tahan ja air mata nie tapi tewas jugak dan keluar jga air mata nie... aku still nampak muka dia seolah olah dia bercakap dengan aku lagi..dan ayh aku suka sangat buat tangan TAKMAU..dan aku nampak mcm dia buat kat aku supaya jangan bersedih...hurmm... :`(

last raya tahun 2011 bergambar satu family.. 
my loving family..:))

minggu depan pulak aku akan ke universiti jauh di Johor..lagi la sebak nak tinggalkan mak dan adik aku saja...jauh dari family..memang aku anak manja, sbb aku risaukan mak dan family aku...
selalu nak p mana2 pon sure p satu family, selalu ayah aku akan hantar p mana2 pon...nie nak p U nanti ayah aku dah x bleh hantar, ingat lgi kata2 dia.." kak ira apply kat johor ka?? xpa la nanti kita boleh la jalan2 kat sana pulak, x pernah p sana lagi..." tapi tak sempat baba nak hantar aku...:(
still ingat pesanan baba bila ba hantar aku kat matrik... "ira nie belajar elok2, jangan kalut2 time nak jawab exam, ingat tarik nafas dan hembus sambil pejamkan mata bg rilexx dlu then bru jawb exam, ba tau ira boleh aihh dan jaga diri elok2..." still ingat kata2 ba, dan aku manage buat yang terbaik utk parents aku... kali nie pon buat degree aku akan buat yang terbaik utk kedua ibu bapa ku.. keputusan result memang utk parents aku...aku harap aku akan kuat kat sana...hopefully..

sekian, doakan aku supaya berjaya dengan cemerlang di U nanti..INSYAALLAH.. :))

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...